Menu
Log in
Log in

Event Details

  • Home
  • FREE Online Event - courtesy of our CTAM U.S. friends - How YouTube Took Over Your TV

FREE Online Event - courtesy of our CTAM U.S. friends - How YouTube Took Over Your TV

  • 25 Sep 2025
  • 1:00 PM - 1:30 PM
  • Online

Registration


Registration is closed

How YouTube Took Over Your TV | Sept. 25 | 1pm ET | Complimentary RSVP

With its blend of creator-led and corporate media, YouTube stands apart in a fragmented market. At over 1 billion hours watched daily on TV screens YouTube’s growing influence is undeniable.  Understanding audience and executive perspectives is shaping how early signals suggest shifts yet to come. This report explores where the public and industry align, where the gaps are growing, and presents examples of how networks are incorporating YouTube into their overall television promotion and distribution strategy.

Topics cover:

  • YouTube’s rising influence on the future of TV

  • Transformation from its place as a short-form platform to a destination for full-length viewing

  • Impact on discovering TV series and films

  • The long form leap and whether it’s a realistic destination to launch long-form entertainment

  • Determining the KPIs to measure success in the creator economy

Speakers

  • Fran Pezzoli, VP of Marketing, Looper Insights

  • Anaïs Gonzalez Espinosa, Director, Digital Commercial & Partnerships, BBC Studios

 

Here’s the RSVP url if you need it: https://my.demio.com/ref/TfQdcFBhcjKRXbsM

Comment YouTube a conquis votre téléviseur | 25 sept. | 13 h HE | Inscription gratuite

Avec son mélange de contenu créé par des créateurs et des médias d'entreprise, YouTube se démarque dans un marché fragmenté. Avec plus d'un milliard d'heures visionnées quotidiennement sur les écrans de télévision, l'influence croissante de YouTube est indéniable. Comprendre les perspectives du public et des dirigeants de l'industrie permet de déceler les signaux précurseurs des changements à venir. Ce rapport explore les points de convergence entre le public et l'industrie, les écarts qui se creusent, et présente des exemples de la manière dont les chaînes de télévision intègrent YouTube dans leur stratégie globale de promotion et de distribution.

Sujets abordés :

  • L'influence croissante de YouTube sur l'avenir de la télévision
  • La transformation de YouTube, d'une plateforme de format court à une destination pour le visionnement de contenu intégral
  • L'impact sur la découverte de séries télévisées et de films
  • Le passage au format long : est-ce une destination réaliste pour lancer du divertissement de longue durée ?
  • La détermination des indicateurs de performance clés (KPI) pour mesurer le succès dans l'économie des créateurs

Conférencières

  • Fran Pezzoli, vice-présidente, Marketing, Looper Insights
  • Anaïs Gonzalez Espinosa, directrice, Partenariats et développement commercial numérique, BBC Studios

Voici le lien d'inscription au besoin : https://my.demio.com/ref/TfQdcFBhcjKRXbsM


Sign up for CTAM SmartBrief

The smarter way to stay on top of video and digital media business news.


Contact Us

For all inquiries including membership, sponsorship, volunteer opportunities and general enquiries, please email  info@ctam.ca and allow 24 hour response time.

Follow Us

© CTAM Canada
© CTAM (Association Marketing pour le secteur de la câblodistribution et des Télécommunications) Canada

Powered by Wild Apricot Membership Software