This year, CTAM Canada's Leadership Forum will be offered through two separate webinars on Jun 11th and Jun 18th. Details on our first webinar in the series can be found below!
When: June 11, 2024 from 12:00pm to 1:00pm ET
Free to all CTAM Canada members
MTM TV Distribution (2024) Report Presentation
Members will learn about paid TV subscriptions, the relationship between SVOD and paid TV services, service providers and bundling, along with new data regarding reported costs of TV service.
Andrea Sharkey

Andrea Sharkey is the Senior Director of Corporate Research at CBC/Radio-Canada’s corporate office in Ottawa and has a PhD in sociology from Carleton University. In her role at CBC/Radio-Canada, Andrea oversees all corporate level research for internal stakeholders as well as external survey research as it relates to strategic initiatives. One of the largest projects which Andrea manages is the ongoing development of the pan-Canadian Media Technology Monitor (MTM) products which focus on the adoption and use of media technology and activities among Canadians. This includes MTM 18+ which interviews 12,000 Anglophone and Francophone Canadians annually, MTM Jr which looks at the media habits of 2-17 year olds and the newly launched MTM Newcomers which focuses on the media consumption patterns of those who have arrived in Canada within the last five years.
Jenny Meadows

Jenny Meadows is a Senior Analyst at CBC/Radio-Canada, bringing nearly two decades of experience to the Corporation in various roles. She played a pivotal role in the development and launch of the Media Technology Monitor (MTM) product line, including MTM JR and MTM Newcomers. Jenny oversees all facets of the MTM suite, collaborating closely with clients and stakeholders to enhance awareness and engagement with the Media Technology Monitor.
_______________________________________________________
Cette année, le Forum sur le leadership de CTAM Canada sera offert sous forme de deux webinaires distincts, les 11 et 18 juin. Vous trouverez ci-dessous les détails du premier webinaire de la série !
Quand : Le 11 juin 2024 de 12h00 à 13h00 ET
Gratuit pour tous les membres de CTAM Canada
Présentation du rapport MTM TV Distribution (2024)
Les membres découvriront les abonnements à la télévision payante, la relation entre la SVOD et les services de télévision payante, les fournisseurs de services et l'offre groupée, ainsi que de nouvelles données concernant les coûts déclarés des services de télévision.
Andrea Sharkey

Andrea Sharkey est directrice principale de la recherche institutionnelle au siège de CBC/Radio-Canada à Ottawa. Elle est titulaire d'un doctorat en sociologie de l'Université Carleton. Dans son rôle à CBC/Radio-Canada, Andrea supervise toutes les recherches au niveau de l'entreprise pour les parties prenantes internes ainsi que les enquêtes externes liées aux initiatives stratégiques. L'un des projets les plus importants qu'Andrea gère est le développement continu des produits pancanadiens du Media Technology Monitor (MTM) qui se concentrent sur l'adoption et l'utilisation de la technologie et des activités médiatiques parmi les Canadiens. Il s'agit notamment du MTM 18+, qui interroge chaque année 12 000 Canadiens anglophones et francophones, du MTM Jr, qui étudie les habitudes médiatiques des 2-17 ans, et du MTM Newcomers, récemment lancé, qui se concentre sur les habitudes de consommation médiatique des personnes arrivées au Canada au cours des cinq dernières années.
Jenny Meadows

Jenny Meadows est analyste principale à CBC/Radio-Canada. Elle apporte à la Société près de vingt ans d'expérience dans diverses fonctions. Elle a joué un rôle essentiel dans le développement et le lancement de la gamme de produits Media Technology Monitor (MTM), y compris MTM JR et MTM Newcomers. Jenny supervise toutes les facettes de la suite MTM, collaborant étroitement avec les clients et les parties prenantes afin d'accroître la sensibilisation et l'engagement à l'égard de l'Observateur de la technologie des médias.