2021 CTAM Canada Virtual Broadcaster Forum: Content – Consumption to the Core
Day 2: How We Can Impact Piracy with Vicki Lins, President & CEO CTAM US
How is content piracy evolving and what tools are available to help the fight? Vicky will be providing insights in to the initiatives and solutions CTAM US has been executing on in partnership with marketers, content producers, broadcasters, distributors, regulators and more. This will provide a vision as to what CTAM Canada can achieve with your participation.
When: November 16, 12:00 - 1:00 PM EST
Where: Virtual Event – Free to all CTAM Canada Members
A link to the virtual event will be sent out to you following your registration.
Do not miss out on the Broadcaster Forum virtual events. Separate registration is required to each event.
- Day 1: 2021 CTAM Canada Research Webinar (Fall Edition) – November 15, 12:00 - 1:00 PM EST
- Day 2: How We Can Impact Piracy with Vicki Lins, President & CEO CTAM US – November 16, 12:00 - 1:00 PM EST
- Day 3: Content is King. We’re in a new era of content creation and consumption with a panel discussion moderated by Julie Kumaria, SVP Marketing & Content Distribution, Hollywood Suite – November 18, 12:00 - 1:00 PM EST

About Vicki Lins
Vicki Lins is an award-winning marketer with over 30 years of experience in the media, technology and telecom sectors. Her expertise includes building and distinguishing brands, a strong track record of strategic market development and growth, demonstrated power leading consumer-centric initiatives to gain competitive advantage and an in-depth understanding of the transformational impact of technology on media, advertising and consumer engagement.
As president and CEO of CTAM US, Vicki unites leaders in media, entertainment and technology to enrich consumers’ lives with exciting experiences, from what they watch to how they communicate, to the way they live and work. She oversees CTAM’s efforts to drive collaborative marketing and communications initiatives so member companies can achieve greater success by working together, and ultimately better serve the millions of people they engage every day.
Prior to CTAM, Vicki served the executive vice president and chief marketing officer of United Way Worldwide, where she led global brand strategy, integrated marketing and strategic communications. Previously, she was executive vice president and chief marketing officer of Clear Channel Outdoor.
Vicki serves on the board of the CTAM Educational Foundation, responsible for the hallmark Cable Executive Management at Harvard Business School program.
Among her honors, Lins has been a longstanding recipient of the Cablefax Top 100 and Most Powerful Women awards, inducted into the Cable TV Pioneers, named a “Woman to Watch” by Multichannel News and featured as a First Mover by Adweek. A career-long champion of women and supporter of WICT (Women in Cable & Telecommunications), Vicki has served as a board member and is a graduate of both the WICT Senior Executive Summit at Stanford Graduate School of Business and the Betsy Magness Leadership Program.
Vicki holds an M.A. in Communication Management from the Annenberg School for Communication at the University of Southern California.
____________________________________________
2021 CTAM Canada Virtual Broadcaster Forum : Contenu - La consommation à la base
Jour 2 : Comment avoir un impact sur le piratage avec Vicki Lins, présidente et directrice générale de CTAM US
Comment le piratage de contenu évolue-t-il et quels sont les outils disponibles pour aider à la lutte ? Vicky donnera un aperçu des initiatives et des solutions que CTAM US a mises en œuvre en partenariat avec des spécialistes du marketing, des producteurs de contenu, des diffuseurs, des distributeurs, des organismes de réglementation, etc. Cela donnera une vision de ce que CTAM Canada peut réaliser avec votre participation.
Quand : 16 novembre, 12 h (HE)
Où : Événement virtuel - Gratuit pour tous les membres de CTAM Canada
Un lien vers l'événement virtuel vous sera envoyé après votre inscription.
Ne manquez pas les événements virtuels du Broadcaster Forum. Une inscription distincte est requise pour chaque événement.
- Jour 1 : Webinaire de recherche 2021 de CTAM Canada : Édition d'automne - 15 novembre, 12 h (HE)
- Jour 2 : Comment nous pouvons avoir un impact sur le piratage avec Vicki Lins, présidente et chef de la direction de CTAM US - 16 novembre, 12 h (HE)
- Jour 3 : Le contenu est roi : Nous sommes dans une nouvelle ère de création et de consommation de contenu, avec un débat animé par Julie Kumaria, SVP Marketing & Content Distribution, Hollywood Suite - 18 novembre, 12h (HE)

À propos de Vicki Lins
Vicki Lins est une spécialiste du marketing primée qui a plus de 30 ans d'expérience dans les secteurs des médias, de la technologie et des télécommunications. Son expertise comprend la création et la distinction de marques, une solide expérience du développement et de la croissance de marchés stratégiques, une puissance démontrée dans la conduite d'initiatives centrées sur le consommateur pour obtenir un avantage concurrentiel et une compréhension approfondie de l'impact transformationnel de la technologie sur les médias, la publicité et l'engagement du consommateur.
En tant que présidente-directrice générale de CTAM US, Vicki réunit les leaders des médias, du divertissement et de la technologie afin d'enrichir la vie des consommateurs par des expériences passionnantes, qu'il s'agisse de ce qu'ils regardent, de la façon dont ils communiquent ou de leur mode de vie et de travail. Elle supervise les efforts de la CTAM pour mener des initiatives de collaboration en matière de marketing et de communication, afin que les entreprises membres puissent obtenir de meilleurs résultats en travaillant ensemble et, en fin de compte, mieux servir les millions de personnes qu'elles engagent chaque jour.
Avant de rejoindre la CTAM, Vicki était vice-présidente exécutive et directrice du marketing de United Way Worldwide, où elle dirigeait la stratégie de marque mondiale, le marketing intégré et les communications stratégiques. Auparavant, elle était vice-présidente exécutive et directrice du marketing de Clear Channel Outdoor.
Vicki est membre du conseil d'administration de la CTAM Educational Foundation, responsable du programme Cable Executive Management de la Harvard Business School.