2021 CTAM Canada Virtual Broadcaster Forum:
Content – Consumption to the Core
Day 1: CTAM Canada Research Webinar (Fall Edition)
Highlighting key findings from the October 2021 wave of CTAM Canada’s Media360 Research, tracking changes in video consumption behaviour since 2010.
Guest Speakers: Gord Hendren and Kristin Crawford, Charlton Insights
When: November 15, 12:00 - 1:00 PM EST
Where: Virtual Event – Free to all CTAM Canada Members
A link to the virtual event will be sent out to you following your registration.
Do not miss out on all of the Broadcaster Forum virtual events.
Separate registration is required to each event.
- Day 1: 2021 CTAM Canada Research Webinar (Fall Edition) – November 15, 12:00 - 1:00 PM EST
- Day 2: How we can impact piracy with Vicki Lins, President & CEO CTAM US – November 16, 12:00 - 1:00 PM EST
- Day 3: Content is King. We’re in a new era of content creation and consumption with a panel discussion moderated by Julie Kumaria, SVP Marketing & Content Distribution, Hollywood Suite – November 18, 12:00 - 1:00 PM EST
About Charlton Insights. Established in 1995 by Gordon Hendren, Charlton Insights has grown to become an international business built on long-term relationships with some of the most respected marketers both in Canada and abroad.

About Gord Hendren, Managing Director, YouGov Canada (formerly Charlton Insights)
Gord’s client experience ranges across many industry categories including sports broadcast, telecommunications, financial services, automotive, petroleum, airline, retail, athletic equipment and others. As a result, Gord has a detailed understanding of the sports, sponsorship and media landscapes.
Gord is recognized as a leader in sports, sponsorship and activation consulting in Canada and abroad. His 25+ years of experience spans many of the leading professional sport properties, including NHL, NFL, MLB, NBA, FIFA and ATP. He has also worked closely with grassroots and national sports organizations, such as: Hockey Canada, Tennis Canada, Golf Canada, and the Canadian Olympic Team.

About Kristin Crawford, Senior Director, YouGov Canada (formerly Charlton Insights)
As Senior Director at YouGov Canada, Kristin oversees the Canadian data products division, providing client support and expertise on syndicated offerings such as YouGov's BrandIndex & Profiles, as well as category deep-dives DestinationIndex, Global Fan Profiles, Global Gambling Profiles, and many others.
Kristin also has an extensive background managing custom research projects across a wide range of topics, including: event, sports & broadcast sponsorship; sports participation, following & engagement; sponsorship activation & campaign impact; and on-site event experience & satisfaction.
2021 CTAM Canada Virtual Broadcaster Forum : Contenu - La consommation au cœur de l'action
Jour 1 : Webinaire de recherche de CTAM Canada (édition d'automne)
Mise en évidence des principales conclusions de la vague d'octobre 2021 de la recherche Media360 de CTAM Canada, qui suit l'évolution des comportements de consommation vidéo depuis 2010.
Conférenciers invités : Gord Hendren et Kristin Crawford, Charlton Insights
Quand : 15 novembre, 12h00 HE
Où : Événement virtuel - Gratuit pour tous les membres de CTAM Canada
Un lien vers l'événement virtuel vous sera envoyé après votre inscription.
Ne manquez pas les événements virtuels du Broadcaster Forum. Une inscription distincte est requise pour chaque événement.
- Jour 1 : Webinaire de recherche 2021 de CTAM Canada (Édition d'automne) - 15 novembre, 12h00 HE
- Jour 2 : Comment nous pouvons avoir un impact sur le piratage avec Vicki Lins, présidente et chef de la direction de CTAM US - 16 novembre, 12h00 HE
- Jour 3 : Le contenu est roi. Nous sommes dans une nouvelle ère de création et de consommation de contenu, avec un débat animé par Julie Kumaria, SVP Marketing & Content Distribution, Hollywood Suite - 18 novembre, 12h00 HE
À propos de Charlton Insights. Fondée en 1995 par Gordon Hendren, Charlton Insights est devenue une entreprise internationale fondée sur des relations à long terme avec certains des spécialistes du marketing les plus respectés au Canada et à l'étranger.

À propos de Gord Hendren, Directeur général, YouGov Canada (anciennement Charlton Insights)
L'expérience client de Gord s'étend à de nombreuses catégories d'industries, y compris la diffusion des sports, les télécommunications, les services financiers, l'automobile, le pétrole, les compagnies aériennes, la vente au détail, l'équipement sportif et autres. Par conséquent, Gord a une compréhension détaillée des paysages du sport, des commandites et des médias.
Gord est reconnu comme un chef de file en matière de consultation sur les sports, les commandites et l'activation au Canada et à l'étranger. Ses plus de 25 années d'expérience s'étendent à de nombreuses propriétés sportives professionnelles de premier plan, notamment la LNH, la NFL, la MLB, la NBA, la FIFA et l'ATP. Il a également travaillé en étroite collaboration avec des organisations sportives locales et nationales, telles que : Hockey Canada, Tennis Canada, Golf Canada et l'équipe olympique canadienne.

À propos de Kristin Crawford, Directrice principale, YouGov Canada (anciennement Charlton Insights)
En tant que directrice principale chez YouGov Canada, Kristin supervise la division canadienne des produits de données, offrant un soutien à la clientèle et une expertise sur les offres syndiquées telles que BrandIndex & Profiles de YouGov, ainsi que les études approfondies par catégorie DestinationIndex, Global Fan Profiles, Global Gambling Profiles, et bien d'autres.
Kristin a également une grande expérience de la gestion de projets de recherche personnalisés sur un large éventail de sujets, notamment : le sponsoring d'événements, de sports et d'émissions ; la participation, le suivi et l'engagement sportifs ; l'activation du sponsoring et l'impact des campagnes ; et l'expérience et la satisfaction des événements sur site.